Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: Poprzednia 1 2 3 Następna
Duża liczba administratorów = każdy będzie chciał robić to co uważa za słuszne = chaos = rozsypka projektu
konsorcjum? Serio? Po co nowa nazwa? Nie można kontynuować starej?
Offline
Po to współpracujemy żeby nikt niczego nie robił na własną rękę i jak uważa przecież to nie ma być jakaś samowolka, zły argument czekam na kolejne.
Konsorcjum ciekawe wg. mnie, lecz nie jedyne oczywiście, o jaką starą nazwę Ci chodzi?
Ostatnio edytowany przez Morty (2014-04-28 21:29:26)
Również Hiraki
Offline
O ile się nie mylę to pbfguild było coś takiego.
Ale jak jest wielu administratorów to ustalenie jakichś standardów musi się odbywać co chwile praktycznie.
A jak jest tych 2-3 to ustalane jest to co najważniejsze i tego się trzymaja.. To tak jak w realnym życiu. Im mniej ludzi tym lepiej ogarnąc.
Offline
OK zgadzam się.
PBFGUILD należało do innych ludzi, to ma być nasz projekt, więc i nazwa powinna wyjść od nas, jak myślisz? Dawaj propozycje .
Również Hiraki
Offline
Rzucam wolnymi (na tą chwilę) adresami:
'Wszystko o PBFach' może mieć adresy:
http://www.wopbf.pun.pl/
http://www.wszystkoopbf.pun.pl/
http://www.wszystkoopbfach.pun.pl/
http://www.wszystko-o-pbf.pun.pl/
http://www.wszystko-o-pbfach.pun.pl/
'Porady dotyczące PBFów'
http://www.pbfporady.pun.pl/
http://www.pbf-porady.pun.pl/
http://www.poradnikpbf.pun.pl/
http://www.poradnik-pbf.pun.pl/
Albo najprostsze:
http://www.play-by-forum.pun.pl/
http://www.gry-forumowe.pun.pl/
http://www.gra-przez-forum.pun.pl/ (http://www.gpf.pun.pl/ lub http://www.graprzezforum.pun.pl/)
Mi najbardziej podobają się nazwa: http://www.gpf.pun.pl/
Następnie: http://www.play-by-forum.pun.pl/ (Jest na drugim miejscu, bo zawiera myślniki [nazwa bez myślników jest zajęta])
Co do administracji...
Kto wam powiedział, że zespół to z 10 osób minimum?? Ja uważam, że na takim forum powinno być od 3 do nawet 8 adminów. Dlaczego tylu?
Po pierwsze to co ująłem w pierwszym poście, czyli zapobieganie dominacji dyskusji poprzez np. chamskie zamknięcie wątku, który nie został do końca rozpatrzony i nie chęć jego odblokowania (wtedy zrobi to drugi admin).
Po drugie pomoże to podzielić obowiązki, np. jeden będzie odpowiedzialny za tematykę rozwoju postaci (cały szereg różnych sposobów mogą użytkownicy wymyślić i ktoś to musi ogarnąć, czyli pozamykać wyczerpane wątki, sporządzić listę różnych sposobów z krótkim opisem, aby szybko można było znaleźć to co nas interesuje, naturalnie aktualizować te listy, przypinać ważne wątki, odpinać stare...), drugi za rodzaj prowadzenia fabuły, sposoby jej wdrażania.. , trzeci za pomoc w dobieraniu wyglądu forum do tematyki (w osobnym dziale takie dyskusje by nadzorował), czwarty za pomoc przy reklamowaniu forum (dział do wymiany banerów między forami), piąty jeszcze inny dział (tj. np. objaśnianie języków programowania, pomoc w grafice) itd. A każdy za pomoc na chacie, gdy jest dostępny i oczywiście jak zwykły użytkownik za dzielenie się radami, dyskutowaniem itp. To pomoże uniknąć chaosu, bo gdy coś zacznie nawalać w danym dziale to oczywiście 'zgromadzenie adminów' pyta się odpowiedzialnego za dział, czemu się nim nie zajmuje i odpowiednio wyciąga konsekwencje w postaci zmiany admina danego działu, zabrania admina nieaktywnemu, czy po prostu chwilową pomoc w danym dziale. Oczywiście ta pomoc może być udzielana także przez moderatorów, a nie samych adminów.
W skrócie to dlatego polecam więcej adminów dla takiego forum.
Oczywiście przedstawiłem tutaj swoją własną wizję zakresu prac tego forum, która (jak widać) jest od podstaw do drobiazgów, bo moim zdaniem, jak coś robić to robić dobrze, sprawnie i tak aby wyczerpać tematykę do ostatniej nitki.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Baczus (2014-04-29 13:34:46)
Offline
Ten wyżej dobrze gada, polać mu!
Również jestem za adresem http://www.gpf.pun.pl/
Offline
Baczus co do zespołu się z Tobą zgadzam, lecz nie trzeba od razu każdego mianować adminem, tych wystarczy kilku, reszcie rozdawać można moderatorów, jednak ja mówiłem wcześniej, że nie widzę problemu nawet w większej grupie. Propozycja twojej nazwy mi się nie podoba.
Chcąc podjąć konkretne działania zapraszam na forum projektu www.projektpbf.pun.pl tam przenieśmy nasze rozmowy, a zapewne komunikacja na oddzielnym forum będzie lepsza. Rejestrujcie się z tymi samymi nickami. Zapraszam wszystkich zainteresowanych projektem.
Również Hiraki
Offline
Po pierwsze to co ująłem w pierwszym poście, czyli zapobieganie dominacji dyskusji poprzez np. chamskie zamknięcie wątku, który nie został do końca rozpatrzony i nie chęć jego odblokowania (wtedy zrobi to drugi admin).
Nie. Jeśli bierzecie w ogóle coś takiego pod uwagę - nie twórzcie tego forum. Takie sytuacje NIGDY nie powinny się zdarzać. Administracja to jeden organ, powinna być dojrzała i działać zgodnie, osoby do niej należące nie powinny nigdy podważać własnego słowa nawzajem. Nieważne, czy jeden zgadza się z drugim czy nie. To jest po prostu szybka droga do destrukcji tego szczebla.
Według mnie spokojnie wystarczą dwaj admini. Nie jeden, ponieważ to zbyt dużo na barki jednego człowieka (z autopsji). Dwójka, która pozostaje ze sobą w dobrych stosunkach i kontakcie, jednocześnie jest racjonalna i obiektywna - idealne optimum. Do tego z dwóch, tak samo obiektywnych moderatorów i forum będzie się kręcić. Naprawdę nie trzeba dawać pierdyliarda adminów do różnych rzeczy. Przy takim PBFG, które swojego czasu było dość duże, nigdy nie odczułam jakiegoś przytłoczenia w związku z którymiś działami. Więcej niż dwóch jest w takim razie niepotrzebną komplikacją przez potencjalną możliwość kłótni. Jest kilka takich forów (PBF-owych oczywiście), które przeżywały swoje ciężkie czasy właśnie przez to, że miało administratorów zbyt dużo i byli oni zbyt nieodpowiedzialni.
Edit:
Propozycja Baczusia na nazwę jest z jednej strony dobra przez indeksację (gdy ktoś wpisze standardowe PBF w google, forum z racji samego adresu czy nazwy pojawi się wcześniej niż normalnie), z drugiej strony niesamowicie mało kreatywna i raczej niezachęcająca.
Ostatnio edytowany przez Reira (2014-04-30 12:31:50)
Cytadela na FB | Cytadela na YT | Szukaj nas także na Cupsell'u!
Offline
Moim zdaniem:
więcej adminów = większa demokracja = szybsza pomoc (jeśli każdy wie za co odpowiada i się wywiązuje) = stabilność filaru administracji (nawet mimo nieaktywności dwóch/trzech osoby np. z powodu wyjazdu w tym samym czasie)
Administracja to jeden organ, powinna być dojrzała i działać zgodnie, osoby do niej należące nie powinny nigdy podważać własnego słowa nawzajem.
Zgadzam się z całym tym tekstem jeśli chodzi o zwykłego PBF'a.
Jednak my nie chcemy tutaj stworzyć PBF'a lecz forum debatujące na ich temat, szukające różnych rozwiązań. W tego typu forum (zwanych dyskusyjnymi) tekst wytłuszczony na pewno się nie sprawdzi. W forach dyskusyjnych zazwyczaj chodzi właśnie o narzucanie sobie różnych problemów dla wzbogacenia danego algorytmu postępowania w konkretnych sytuacjach, co często powoduje kłótnie nawet między administratorami. Jednak ważne, aby te spory toczyły się niejako osobną drogą niż administrowanie stroną, czyli aby administrator nie wykorzystywał swojej pozycji np. do zbanowania użytkownika za odmienne poglądy jeśli wypowiada się w zgodzie z ewentualnym regulaminem forum, regulaminem serwisu i innych kwestiach prawnych.
Wiem, że każdy wychodzi z założenia, że przecież tak nie będzie, nie powinno, nie może być! A co jak będzie? Lepiej się zabezpieczać i planować na przyszłość skoro to forum ma pomagać przez kilka lat.
Dlatego, moim skromnym zdaniem, nadal pozostaję przy opcji kilku adminów odpowiedzialnych za poszczególne działy.
Dziękuję
PS
Mała lekcja polskiego.
Mianownik (Kto? Co?) : Baczus
Dopełniacz (Kogo? Czego?) : Baczusa
Celownik (Komu? Czemu?) : Baczusowi
Biernik (Kogo? Co?) : Baczusa
Narzędnik (Kim? Czym?) : Baczusem
Miejscownik (O kim? O czym?) : Baczusu
Wołacz (O!) : Baczusu
W moim nicku ostatnia spółgłoska nie jest zmiękczona, czyli nie ma ' ś ' , a jest ' s '. Gdyby była zmiękczona to odmiana " Propozycja Baczusia " byłaby poprawna, lecz jak widać nie mam zmiękczenia na końcu nicku. Zatem poprawną formą jest ta wytłuszczona, czyli powinno być napisane ' Propozycja Baczusa '.
EDIT:
A jeszcze nazwa.. No tak w Polsce znane są różne paradoksy związane z nazwami, oto przykład:
Jest sobie wieś, na której żyje sobie jakiś starszy pan co hoduje kury w pewnym pomieszczeniu. Jest on, mimo wieku, obeznany na tej całej technologii. Chcąc więc wyremontować kurom ich domek siada przed komputerem, włącza przeglądarkę, odpala wyszukiwarkę i myśli co wpisać, aby znaleźć jakieś porady. Nie myśląc długo wpisuje w ten biały paseczek "Kurnik" i klika klawisz wyszukiwania. Wchodzi w pierwszy odnośnik, a tam nawet nie ma mowy o tym jak kurom zapewnić ochronę w czasie remontu, a co dopiero jak zeskrobać takie zaschnięte odchody z podłogi.
Jak ktoś nie wie co wyjdzie niech się spyta wujka Google i się dowie.
Dlatego właśnie jestem zwolennikiem prostoty nazw, które nakierowują od razu na tematykę.
Ostatnio edytowany przez Baczus (2014-04-30 16:30:02)
Offline
Ależ wy sie rozpisujecie, administracja zbyt mała też nie może być, bo tego się nie ogarnie, a co do tych ewentualnych kłótni to ja nawet o tym nie myślałem, jeśli się taka kłótliwa osoba trafi to jej podziękujemy, a reszta spokojnie kontynuuje dyskusję. Poza tym poważniej myślmy o nazwie i ruszmy z tym w końcu.
Moje propozycje to
www.konsorcjum.pun.pl
oraz
www.bractwopbf.pun.pl
Myślę, źe fragment "pbf" w nazwie jest tutaj kluczowy z powodu o którym mówił Baczus.
Również Hiraki
Offline
[...] a co do tych ewentualnych kłótni to ja nawet o tym nie myślałem, jeśli się taka kłótliwa osoba trafi to jej podziękujemy, a reszta spokojnie kontynuuje dyskusję.
I w tej chwili nie dosłownie zabraniasz tego by posiadać własne zdanie w sprawach administracyjnych.
Powiedzmy sobie, że mamy grono 4 administratorów (co uważam, że za dużo - dwóch starczy), no i dwójka z nich jest w bliskich kontaktach a pozostała dwójka to randomy, które znają się na prowadzeniu pbfa i mogą różnymi radami sypać aż do śmierci. Wiadomo, że Ci dwaj, którzy się znają będą zawszę się ze sobą zgadzać, ale pozostała dwójka będzie próbowała rozpatrzeć każde możliwe wyjście w danym pomyśle. Dlatego, mogą mieć własne zdanie, które tym dwóm się nie spodoba i na siłę będą narzucać własne.
I teraz takie sprostowanie. Chodziło mi o to, że takie postępowanie jest najgorszym wyjściem jakie może być.. Bo właśnie w takich sytuacjach trudno odróżnić własne zdanie od kłótni.
Tak jak Reira napisała, dwójka administratorów wystarczy, jedynie co to liczba moderatorów może być większa o te 1 lub 2. Nie ukrywajmy, błahą pracę to Oni nie będą mieć
Co do nazwy. To ona powinna być prosta w wymowie, prosta w zapamiętaniu oraz najważniejsze to kojarząca się z pbfami.
Może coś w stylu:
http://pbfmain.pun.pl/
CHodzi o to aby projekt ten był... takim głównym sercem pbfów.
Offline
CHodzi o to aby projekt ten był... takim głównym sercem pbfów.
Powiem szczerze, że jak pierwszy raz przeczytałem twoją propozycję nazwy średnio mi się spodobała, ale po przeczytaniu zacytowanego zdania jednak mi się w pewnym stopniu spodobała.
No i co do tego nieszczęsnego grona administracyjnego - chyba nie rozumiesz czym jest dyskusja, a ja jak najbardziej rozumiem i nie widzę w niej problemu, ona ma polegać właśnie na wyrażaniu własnego zdania, a nawet wyrażaniu zdania przeciwnego do opinii poprzednika. I powtarzam jeśli się trafi dzieciak, który nie pojmuje idei dyskusji (nigdy w życiu nie nawiązuję do Ciebie) to jak mówiłem jemu podziękujemy. Na prawdę dyskutowania nie trzeba się bać tylko powinno się zdystansować oraz otworzyć i będzie szło jak z płatka i przede wszystkim nie przyjmować cudzych opinii jako szyderstwa czy czegokolwiek podobnego. Przykładem dyskusji może być to co napisałem na początku tego postu :) przeczytaj kilka razy i przeanalizuj :)
Jeszcze raz was oraz wszystkich chętnych do tworzenia tego projektu (nawet jeśli tylko obserwujecie ten wątek i się nie udzielacie) zachęcam do wejścia na forum www.projektpbf.pun.pl zakładajcie nowe tematy, wypowiadajcie się w istniejących, tam będzie łatwiej to poukładać dyskutując w odpowiednik wątkach niż tutaj raz napisać o tym raz o tamtym w jednym temacie. Mam nadzieję, że się skusicie, bo jak na razie jestem tam sam, chyba, że nie chcecie wystartować tego projektu (to tak na zachętę). Pozdro. @EDIT Grono się powiększa, więc mam nadzieję, że wszyscy udzielający się jak najszybciej pojawią się na tym forum :).
No i się udało, mamy forum i ZAPRASZAMY. www.tawerna.pun.pl
Ostatnio edytowany przez Morty (2014-05-03 21:42:59)
Również Hiraki
Offline
Sprawdźcie jak strony się różnią pod tymi adresami:
- http://www.tawerna.pun.pl/
- http://www.tawerna.pun.pl/forums.php
Offline
Dzięki, załatwione.
Również Hiraki
Offline
Tak jak przewidywałem, nic z tego nie wyszło, forum świeci pustkami. Wystarczyło popatrzeć jak się tutaj zbieracie, żeby przewidzieć całą sytuację.
Offline
Strony: Poprzednia 1 2 3 Następna